- Nieuws
- Oppervlaktebehandeling
- Plaatbewerking
- Verspaning
- Maintenance
- Automatisering
- Lassen
- Toelevering
Meedenken met de klant om tot de eenvoudigste oplossing te komen is wat een goede toeleverancier typeert. Het is met die mentaliteit dat het team van Anka uit Sint-Niklaas elke dag het volle pond geeft om betonijzer en constructies voor zijn klanten te verwerken. Om de service en bedrijfszekerheid te garanderen kreeg het machinepark een fikse uitbreiding met onder andere een nieuwe zaaglijn. De meestergast die instaat voor de bediening wilde maar van één merk weten: Behringer. Promatt stond in voor de levering.
Anka staat sinds 1987 op de kaart als de metaalhandel bij uitstek voor aannemers uit het Waasland. Men kan er terecht voor betonijzer (op maat gesneden of geplooid, gevlochten balken en losse wapening) en alle constructies met poutrels, buis- en andere profielen. In dit stevig verankerde familiebedrijf staat intussen de tweede generatie aan het roer. Zaakvoerder Toon Troubleyn: “Anka is eigenlijk voort gegroeid uit een bouwmaterialenhandel, dus die affiniteit met aannemers zat er van in het begin in.” Voor Troubleyn is het dan ook duidelijk dat service voorop moet staan. “We gaan altijd met onze klant op zoek naar wat de best mogelijke oplossing is en proberen die ook binnen heel korte levertermijnen te bezorgen. En belangrijker nog, we zijn van ons woord.”
Anka blijkt met deze filosofie duidelijk de juiste weg te zijn ingeslagen. Het verhaal is er één van constante groei. “Vandaag werken we met achttien medewerkers. Maar er is zodanig veel werk dat we het team nog verder willen uitbreiden.” Met mensen, maar ook met machines. De voorbije maanden investeerde Troubleyn in alle afdelingen van het bedrijf. Voor het constructiewerk vormt de zaagafdeling een cruciale eerste stap. Daarom kwam er daar een nieuwe semi-automatische zaagmachine: een HBP 410/923G van Behringer. “De vorige Behringer bewijst hier nog altijd zijn diensten. Hoewel hij al achttien jaar op de teller heeft, hebben we er nooit grote kosten aan gehad. We hebben hem zelfs niet vervangen, hij zal nog dagelijks draaien. De nieuwe machine moet vooral onze bedrijfszekerheid garanderen, maar zorgt tegelijk voor een verdubbeling van de capaciteit.”
Dat het weer een Behringer zou worden, daar had de zaakvoerder minder zeg in. “Mijn meestergast in de zaagafdeling wilde geen ander merk. Daar was niks tegen in te brengen”, vertelt Troubleyn met een glimlach. “We hebben eigenlijk ongeveer hetzelfde model genomen, maar net iets ruimer, iets meer capaciteit, iets sneller. Op die manier kunnen we de service naar onze klanten ook weer versterken. En als deze minstens even lang meegaat als onze vorige Behringer, dan zal ik een tevreden man zijn.